Thursday, April 19, 2007

A kezdetek - az első fellépésem

Az elmúlt pár napban többszöri nekifutással sikerült összevágnom a 2005-ös fellépésem videóját. Ezt azért mert Pászti, a Szomszédnéni blogján, érdeklődött utána, jelezve, hogy nagyon fontos lenne neki. Ezzel nem azt akarom hangsúlyozni, hogy ez egy nagyon jól sikerült darab, hanem csak egyszerűen azt, hogy örülök, hogy van valaki aki még emlékszik rá és akinek elnyerte a tetszését. Ez volt az első hivatalos fellépésem mint humorista és megtanított két fontos dologra.

Az egyik az, hogy figyeljek arra, hogy milyen témát választok, mivel előfordulhat, hogy a közönség nem érti meg a célzásokat. Ez egy StarWars paródia volt és mivel rengeteg idős ember becsődült Nagy Bandó Andrásra, nagy része a közönségnek nem értette meg, hogy miről is beszélek. Sőt pár poént majdnem senki se értett, mert majdnem senki se tudta, hogy a film rendezője George Lucas volt.

A második dolog pedig az, hogy előadni otthon, a tükör előtt a darabot sokkal másabb mint közönség előtt. Jó párszor elmondtam otthon a darabot magamnak, fennhangon, de még így is bakiztam párat, sőt volt olyan poén amit majdnem el is felejtettem említeni. Annyira izgultam, hogy majdnem elvesztem a színpadon. Mostanában is van hogy izgulok fellépések előtt, alatt, pedig most már van kis gyakorlatom.

A videót két felvételből vágtam össze, de mivel mindkettő fényképezőgéppel volt felvéve, vannak kis ugrások benne, mivel az adott gépek nem tudták egy részben felvenni a teljes műsort, csak részletekben.

A végén Nagybandóval szócsatázok egy keveset, nehezen érthető, de érdemes odafigyelni rá, mivel az egy teljesen spontán dolog és ennek ellenére nagyon elnyerte a közönség tetszését. Persze akkor nem voltam teljesen magamnál meg izgultam, utólag nézve sokkal jobban is odamondhattam volna neki. Remélem, hogy még lesz alkalmam egy szócsatára vele mert szívesen ellátnám a baját a vén lókötőnek.






11 comments:

Unknown said...

:) emlexem. Osszesen ket fellepes tetszett, es volt emlitesre melto. A zsuri maskepp gondolta mint en. NagyBando pedig lebogott. Kulonosen te bogetted le, grat!

Anonymous said...

Nagyon jó volt, gratula
Egyébként nekem az az érzésem, hogy Bandó jóindulattal mondta amit mondott, nem akart téged égetni és igaza is volt, de ezért ebből a szócsatából legalább 6:3-ra te jöttél ki győztesen.

Tajhamer said...

Szerintem a fellépések előtti izgulás csak jót tesz az előadónak. Utána lehet nézni, a nagy színészek is izgulnak a fellépésük előtt... MINDEN fellépésük előtt, lehet az akár a 100. előadása is ugyanannak a darabnak. Ha nincs az izgulás, a drukk, akkor ott valami baj van...
Sajna még nem volt alkalmam az előadásodat látni-hallani, és most még a videjót sem tudom megnézni, de majd pótolok. Esetleg ha Bp-en acc elő, szívesen meghallgatlak-nézlek. Mindenjót.

Felméri Péter said...

Valóban mostanság is eléggé megnő az adrenalin szintem fellépések előtt és igazad van Tajhamer, ez végül is jó, csak jó lenne ha megmaradna egy adott szint alatt :)

Örülök, hogy vannak még emberek, akiknek bejött ez a fellépésem :)

Péter said...

tegnap ota gondolkoztam. nyilvan a bando lebogese tema, de sztem a versenyben tenylegesen humoros fellepok nagyon kevesen voltak. Ma is habrogok azon, hogy az a nagyon buta fellepo kapta meg a fodijat. Erdekes lenni vegigvenni egyenkent a fellepoket es megnezni, hogy ma hol vannak, pedig csak ket ev telt el.

Felméri Péter said...

Az 2005-ös fellépők közül az idén is versenyezik Zsók Levi, aki akkor a drogárus srácot alakította. Volt ott még egy vásárhelyi szinis srác, aki a tavaly is benevezett másodmagával, az idén nem lesz. Csók Zsolt, aki a cigányt alakította és aki akkor nyert, talán a műsor előtt lépett ki a Szomszédnéniből, azóta nem szerepelt többet ha jól tudom. Különben ő nyerte meg az első Humorfesztet is, akkor egy buzit alakított. Nándika asszem azóta se lépett fel :)) A többiekről nem tudok semmit.

Ja igen, és én fellépek máma, szombaton, a Báthoryban :)

pászti said...

ne haragudj, de ez a fellépés még bekerül a lexikonokba!

nekem meg Ha jós, akkor is tetszett vasárnap.

Anonymous said...

Felmeri Peter! Szerintem, nagyon eredeti fellepo vagy, nekem tetszik...a szinezes, a kozonsseggel valo jattszasod, ami nem annyira nyilvanvalo, nem pakolod ki effektive, hanem bor alatt megy, ugymond venasan...nagyon kevesen erik el ezt.
Ami meg a "nagyon buta eloado" hozzaszolast illeti, meg szeretnem kerdezni a kedves szemelyt, hogy allt-e valaha ki a Magyar Operat megtolto kozonseg ele, anelkul, hogy tudna mit is fog mondani, vegig improvizalva azt a karaktert amit oda felvitt...? Ha a valasz pozitiv, minden elismeresem, ha pedig nemleges,akkor csak annyit tanacsonlek, hogy az ilyen kommentarokkal maradjunk meg magunknak, amig megismerjuk a szoban forgo embert.
Tisztelettel, Csok Zsolt

UI: Ja...vegigvinni azokat az embereket...manapsag ugyvezeto igazgatokent dolgozom egy epitkezesi cegnel, regeszetet vegeztem, van par konyv megjelenve,ahol tarsszerzo vagyok, nehany kulfoldi konferencia, jo par cikk...egyszoval, mogottem immar 10 ev regeszet, 4 ev humor, 3 ev muszaki igazgatokent toltott ido...szoval zajlik az elet.

Felméri Péter said...

Örülök, hogy benéztél ide Zsolt :).

Ami a nagyon buta megjegyzést illeti, én úgy gondolom, hogy ez csak dicséret lehet. Egyik barátom, Robi mondta, és én nagyon egyetértek vele, hogy a buta karaktert úgy alakítani, hogy azt a közönség el is higgye és autentikusnak találja nagyon nehéz, arról nem is beszélve, hogy hab a tortán az, hogyha valaki nem szégyell magából poént űzni. Szóval gratulálok.

Anonymous said...

Szerbusz Peter!
Egyszoval...valaki hulyet csinal magabol...hat igen ezt uztem egy ideig, nyilvanosan, mostmar csak szuk korokben :).Ami a karaktert illeti...mindeketto (a buzi es a cigany) a kozonsegnek szolt, en a kozonsegnek jattszottam mindig, nem pedig a zsurinek, vagy a szinpadi tarsaimnak...ugyanezt csinaltad te is, ahogy en eszrevettem. Nalam ugy mukodott a dolog, hogy amikor a szinpadra leptem, tenyleg, abszolut semmi elore megirt szoveg...volt a karakter, par otlet, a tobbit a kozonseg, a reakciojaval hozta ki. Szerintem erre erdemes ramenni.
Kellemes napot mindenkinek!
Csok Zsolt

Felméri Péter said...

Igazad van Zsolt, szerintem is a spontán poén a legjobb mert nem csak a közönség, de én is jobban szórakozok rajta :)