Saturday, April 07, 2007

Húsvét


Amikor láttam, hogy majdnem mindenki elhagyja Kolozsvárt, tudtam, hogy ünnep közeledik. És igen, itt a Húsvét, tehát jól gondoltam, valóban ünnep forog fent.


Egy pár szóban felvilágosítanám a tudatlanokat az ünnepről. A Húsvét a latin husvetus szóból ered, ami nyulat jelent, és az ünnep minden évben vasúrnapra esik, kivéve 1272-ben, amikor Geo pápa kihirdette, hogy a sok emberi gyarlóság miatti vezeklés céljából abban az évben elmaradnak a vasárnapok. Abban az évben ha jól tudom egy gyönyörű szép, napos és kellemes Csütörtökre esett, és talán senki se bánta igazán, hogy így alakult.

Hogy megünnepeljem én is ezt a kellemes és üde ünnepet, írtam egy verset, ami az ünnepi hangulatot hivatott feldobni.

A Húsvét
- Ünnepi vers -
írta Felméri Péter

Nyuszi ül a fűben
Tojásait festi
Arra jön a szeretője,
Megmutatja neki.

Arra jár a kicsi bárány,
Kérdi mi a helyzet
Nyuszi mondja itt a Húsvét
A bárányt kiveri a hideg.

A nap boldogan süt,
Madarak énekelnek,
A bárány béget,
A nyuszi meg csak fest.


No comments: