Wednesday, May 23, 2007

Egy blatt csapat Európa élén

Igen, ezt az AC Milánra értem, aki pár perce megnyerte a Bajnokok Ligáját. És azért blatt, mert annak ellenére, hogy több csapat mellett elkapták, hogy blattolva játszott az előbbi szezonban, és az elején kitiltották a BL-ből, a végén mégis indulhatott. Hát nem irreális ez? Egy csapatot elkapnak csalni és míg a Juventust megfosztották a címétől, a Milán nem vesztett csak pár nyavalyás pontot a következő szezonra, de megtarthatta a csalással megszerzett indulási jogát a Bajnokok Ligájában. Hát normális ez?

41 comments:

Anonymous said...

Baszom az olasz focit.

jdaniels said...

Vajon Peter onnan jon a felhaborodas, hovgy a Liverpool-al tartottal?..:D:D

A Milan ugy jatszott, ahogy egy olasz csapatnak jatszania kell. Tokeletes volt. Felido elott utolso percben 1-0, hogy az angolok hozza sem tudjanak mar szolni. A foci nem csakabbol all, hogy gyonyoru passzok, es szep helyzetek, es szaladunk mint az orultek, es nem adjuk fel..:) A fociban kell szimulalni, a fociban kell csalni, fel kell haborodni es persze vegervenyesen, mindentol fuggetlenul, egy dolgo szamit. Mi van a kijelzon. A szep helyzeteket elfelejti minenki.Ami marad az az eredmeny. Az olasz foci errol szol. Szerintem le a kalappal a Milan elott. Hajra Milan

Felméri Péter said...

Misi, te teljesen párhuzamosan írtál most. Itt nem a meccsről beszéltem, ami nagyon szép és izgalmas volt az utolsó másodpercekig, hanem arról, hogy a Milánt elkapták lefizetésekkel az olasz bajnokságban és ennek ellenére megtarthatta a BL induló pozícióját. A Poolal csak azért tartottam, mert a Milán ellen szurkoltam éppen ebből az okból kifolyólag, már a csoportmérkőzések óta.

Abban pedig nagyot tévedsz, hogy a szép helyzeteket elfelejti mindenki, van pár gól és csel amikre még mindig tisztán emlékszek, de hogy a végeredmény mennyi volt a meccsen, arra már nem.

Kaméleon said...

Utálom a kiba**ott AC Milánt! És ez azért, mert "milliomos lehettem volna miattuk". És miért? Mert most pár éve egymás után legalább 5-6 meccset 1-0-s eredménnyel nyertek. És nem mertem akkor rájuk fogadni. Pedig biztos voltam benne, hogy megint 1-0 lesz a végeredmény, mert Pimpo Fingzagi kihasználja az elaludt védőket és lecselezi a kapust és rúg egy gólt és aztán keféli a szögletzászlót és aztán az egész csapat beáll a kapuba, hogy védje ki az egynullát. Ez nem foci, ez ge*i.

Sok nyalthajú, pökhendi szépfiú, akikért döglenek a krónikus IQ hiányban szenvedő (és nem csak) szőkék, vörösek és barnák ("úúúhhh, Totti, Pippo, úúúhhh, vi amiamo, siiii") csak egy gólra képesek! Azt is csak azért, mert a labda lepattan az egyik támadó kezéről és irányt változtat. És aztán ott a második, ami megint a les határáról indul. Na meg ott a borostás vadember a védők között, aki mindekit lekaszál.

De semmi baj. Legalább az egyikük kapott Zidanne-tól egy fejest. Mellbe. A múltkor... ;)

Amúgy Liver-Pool-Á-Kálului... Mert csak ennyire voltak képesek. Liver-Poop!

GO-GO INTER! Na meg az U ÉS a CFR! Na meg az Arsenal ÉS a Chelsea! ÉS a Valencia!

MISI
"(...) A fociban kell szimulalni, a fociban kell csalni (...)" - ezért lobogtatják a Fair Play zászlót minden meccs előtt és ezért mennek fel a pályára gyerekekkel kézenfogva...
Ha nincs a pályán ferpléj, akkor ne várjunk el a szurkolóktól mást, mint azt az őrületet, ami a meccsek előtt, alatt és után van újabban.

Amúgy igazad van. Az AC Milán csak így tudta megnyerni a meccset ;)
___
Ja! És GO-GO SOL! Szerintem a legjobb!

jdaniels said...

Hat szerencsere volt akkor lehetoseged jo sokat szurkolni a Milan ellen..:)
A lefizetesekkel kapcsolatosan, en meg vagyok gyozodve, hogy nem annyira elszigetelt dolog, es vegso soron lefizetes vagy nem lefizetes... megiscsak megnyerte a BL dontojet, tehat nem a lefizetesert van ott ahol van. Amugy valoszinuleg akarmelyik csaptot el lehet kapni elobb vagy utobb lefizetessel, vagy valami mas szabalytalannal. Az csak balszerencse, hogy pont rajtuk csattant a dolog. Amugy egy masik szempont, hogy szerintem kicsit mas szemmel kell megitelni azt, amit a sajat belso bajnoksagukban csinalnak, es amit azon kivul. Az olaszokank kicsiket mas a mentalitasuk. Forro veru emberek, es vegulis a maffia is onnan szarmazik, miert olyan meglepo, hogy csuszopnez van a fociban, ami manapsag az egyik legjovedelmezobb foglalkozas. Meg Gigi is lefizeti a csapatokat, hat akkor az olaszok...
Az elfeledessel nem arra celoztam, hogy Te szemelyesen elfelejted, hanem arra, hogy az szamit. Pl meccs kozben egyfolytaban a kommentator arrol beszelt, hogy az utobbi 10 evben ki hanyszornyerte meg a dontot. Egy szot sem ejtett earrol, hogy a tavalyi dontoben xy mekkora cselt csinalt, vagy mennyire szepen rugott a kapura. Az eredmeny mozgatja a penzt. A penz mozgat minden mast.

jdaniels said...

Marci..:)
Csak mosolyogni tudok a felhaborodasodon..:) Csalas alatt nem olyan dramatikus dolgokat ertettem, amire te gondolsz, hanem olyasmikre, hogy finoman meglokod a masikat, illetve kirugod a labdat, es megis ugy kered mintha a masik rugta volna ki, meg ehhez hasonlo finom dolgok. Csak erre voltak kepesek.. Ha ha ha..:) Kaka azt csinalt a Liverpoolal amit eppen akart. Olyan cselei voltak, es olyan pszokat adott, hogy a vedok csak neztek szet pislogva, A vedok pedig ... azokrol nem is beszelek. Gattuso, a borostas vadember. Ezen ismet csak mosolyogni lehet. Az egyik kedvenc jateokosom.
Jol mondta a tegnap a kommentator. A vedelmet Olaszorszagban talaltak ki. Ha kell, igenis beallnak mind a kapuba, a lenyeg, hogy ne kapjanak golt. Mondom a foci az nem egy film. Nem az a lenyege, hogy tetszedjen a nezonek, hanem az hogyvalamelyik csapat nyerjen. Es neyert. Tehat jobb. JOBB.
Meghogy nyalt hajo szepfiuk. Ha ha ha... vicces ez a hozzaszolasod, komolyan. Es ha afrikaiak lettek volna, azt mondtad volna, hogy baranyhajuak, vagy mi?... az olaszok szeretik a hosszu hajat, lattad, Zoli is mikor ott ult fel evet, hosszuhajjal jott vissza..:):):):):)
En a te hejedben a Zidane-os esemnyre nem hivatkonek. Erre hivatkozva merszmeg emlitest tenni a fair play re? Remelem nem. A legnagyobb nem fair play dolog volt, amit val;aha is lattam fociban. Addig egyik kedven jatekosom volt. ADDIG.

Anonymous said...

Mióta nevezzük focinak azt, hogy szétrúgjuk a játékot?! JD, az a baj, hogy te meccset nézel, én meg focit szeretnék. És a Milan nem tud focizni.

Anonymous said...

En meg a csoportmerkozesek elott a Milan ellen szurkoltam, semmikepp nem kellett volna a BL-be engedni oket. Remeltem, hogy minel hamarabb kiesnek, es a Celtic utan ugy tunt, hogy akarki ki tudja utni, nagyon legyengultnek tuntek. Es megis mindenkin eleg siman atcsusztak, pontosan a stilusuk miatt: fantasztikus hatekonysag, csak annyit eroltetni, amennyi eleg a tovabbjutashoz, amennyi eleg a BL, a VB, az EB megnyeresehez. Es ezt nagyon tudom csodalni naluk. Nem mindig jon ossze, kell hozza neha egy-egy Pippo is, hogy ne akadjanak le.(Az olyanok, mint Kaka csak bonusz-kent vannak ott.)
Es en nem a szepsegert nezem a focit. Nem erdekel milyen stilusban nyer az, akivel tartok. Epp ezert el tudom fogadni az ilyen nyeresi stilust is.
Az este a Liverpool-al tartottam, de ahogy ezt mar reg lekovetkeztettem, szerintem az angolok csak otthon tudnak jatszani.
A Milan-nak nem volt mit keresnie a BL-ben, de azok akik megnyertek, megerdemeltek.

jdaniels said...

Itt van a problema..:) A jatekost nem azert fizetok, hogy a nezoket elragadtassa. Es en nem is ezt varom el tole. Ot azert fizetok, hogy golt rugjon, vagy jol vedekezzen. Es azert ez is tulzas, mert egyaltalan nem jatszodtak durvan a tegnap, es ha jol emlekszem pontosan Gattuso volt az, akit fejberugtak egy kramponos cipovel egy becsuszas kozben, nem tudom, ha figyeltel, es ugyancsak o volt az, akinek a nyakab ugrodtak (szinte) szoval eppen annyira ne dobalozzunk a velemenyekkel. Es nem is beszeljek Maldinirol, aki egyszer sem csuszott be, es tisztan, szepen vedekezett. A durvasagban azert az angolok szerintem tulszarnyaljak az olaszokat..:)

jdaniels said...

Amugy meg labbal es fejjel, akarki tud golt loni...:)

Kaméleon said...

Misi, csak azért említettem a Zidanne-os jelenetet, mert az is olyan fair-play, mint a Gattuso stílusa (most legalább tudom a nevét is :D). Csakhogy Zidanne-t addig mindenki istenítette, mert olyan rendes és kecses volt a játéka, és amikor befejelt egyet, mindeki ellene volt... és van...

A lényeg ott van, hogy utálom a Milánt. Te meg kedveled. És neked minden tetszik, amit a Milán csinál, nekem meg semmi :D. Ezen nem lehet kiegyezni, ez az abszolut szubjektivitás tetőfoka :)).

És QT-nak ;) is igaza van. Engem sem érdekelne, hogy a kedvencem hogy nyer ;)).

Különben nem is láttam a meccset, mert a Liver-poop miatt is sokszor kibaszódtam a fogadásnál (két ilyen csapat van: a Liver-Pool-A és a Basz-El :D ), meg a Milánt amúgyis utálom, szóval csak a bejátszásokat láttam... A többit meg tudom :P.

Jah... Maldini egy koporsóbol szált ki, vagy csak rosszul láttam :D.

Gattuso becsúszásnál kapott a fejébe egy cipőt? =)) =)) Annyira alacsony, hogy ki sem látszik a fűből :)).

Na csak mocsok akarok lenni, mert fujj Milán, KAKA :)).

Anonymous said...

merda milan! Péternek igaza van, nem érdemlik meg!

tootles said...

számomra a foci egy játék, ami szórakoztat a másfél órán keresztül, a gólkülönbség meg azért van, hogy számszerű különbség legyen a két csapat tudása között. valahol ott romlott el a dolog, mikor a nyerés fontossága jóval a játék szépsége fölé kerekedett, mert a tét egyre magasabb. ezért ha a kedvenc csapatom nem játszik látványosan, kikapcsolom a tévét és csak az eredményre vagyok kíváncsi.

szerintem sem lett volna szabad a milannak az idén a bl-bel játszani, elvégre bundázással őket elkapták s másokat nem. ilyen győzelemmel a trófeák száma lehet, hogy nő, de tiszteletet nem fognak kapni. új szurkolókat biztos nem.

Felméri Péter said...

Itt sok vélemény elhangzott, amíg nem voltam itthon, de a Misi (jdaniels) második hozzászólására szeretnék reagálni. Tehát most akkor azt akarod állítani, hogy mindenki bundázik és akkor nézzük el mindenkinek és sajnáljuk azokat akiket elkapnak? Mert ilyen szaga volt a kijelentéseidnek.

Ami a másként való megítélést illeti a bajnokság és a BL között. Ezt nem lehet kettéválasztani, mivel a csapatok a BL-be a bajnokságon belüli teljesítményük, azaz a szezon végi helyezésük alapján kerülnek. Namostmár, ha ezt a helyezést csalással szerezték meg, akkor ebből következik, hogy nem lett volna meg a joguk részt venni. Az én logikám szerint.

Ami ezt a témát elméletibb szinten illeti, én szeretem a látványos focit, úgy a csapatjátékban mint az egyéni teljesítményben. A tegnapi meccsben pedig voltak valóban látványos egyéni produkciók mindkét oldalról, szép csapatjáték és ennél még fontosabb, egy valóban izgalmas játék, ebbe nem is akarok belekötni, tetszett az amit a tegnap láttam. Az eredmény is fontos, de nekem személyesen nagyobb örömöt szerez egy látványos, izgalmas játék, mint az, hogy az a csapat nyerjen, akivel tartottam.

Anonymous said...

Szoval...ehez mar hozza kell szolnom...:) A milan...abszolut nem erdemelte meg hogy nyerjen, DE nyert. Van akinek ez a fontos, van akinek nem. Mindenesetre en a szep jatekot szeretem. De ez izles kerdese...

Misi: Kaka elott le a kalappal, szerintem a legjobb jatekos ebben az evben. Viszont a Liverpool ellen 1 szep cselen kivul meg sem mozduld Mascherano mellol...tehat teves az, hogy "Kaka azt csinalt a Liverpoolal amit eppen akart". Az egyik leggyengebb ember volt a Milantol. Igen, rajohettel, hogy en sem szeretem a Milant. De szerintem nem csak egyeduli leszek aki azt mondja, hogy "te, emlekszel, milyen szerencsetlen golokkal nyert a Milan a Liverpool ellen?". Neked is ha jol tudom a brazil csapat a kedvenc valogatott csapatod, akarcsak nekem. Nos szerintem ez nem azert van, mert neked az eredmeny szamit...hanem azert, mert szepen jatszanak, tetszik neked is az amit latsz...vegulis neked is a foci a lenyeg, nem a csalas, nem a lefizetes es nem az amit a Milan tett az olasz bajnoksagban a tavaly. jogosan mondja Peter, hogy MIERT zartak ki a Juventust es akkor miert hagytak bent a Milant, mikor mindkettorol kiderult, hogy meccseket inteztek el? Erre a kerdesemre varok egy "okos" valaszt...

Ja es meg egy kerdes...azota Materazzi a kedvenced...? :))

Anonymous said...

Nekem az volt az erzesem, hogy a biro csalt/tevedett a Milan javara, Gattuso szerintem erdemelt egy masodik sargat amikor eloszor letamadta Hary Kewel-t(jol irtam?), illetve egy parszor a Liverpool ellen fujt, amikor eleg tiszta volt, hogy a Milan jatekosa szabalytalankodott.

Akarhogy, a Milan ghyozelme varhato volt

Anonymous said...

Nekem a legjobb: átaludtam az egészet!

Lorinczi Zoltan said...
This comment has been removed by the author.
Lorinczi Zoltan said...

A csalassal kapcsolatban.

Nekem nem fer a fejembe ez a "finoman csalni kell, ez resze a jateknak". A jateknak az resze, amit a szabalyok eloirnak. Ez olyan, mintha sakkozas kozben elmozditod az egyik parasztodat viszszintesen, aztan hatha a biro nem veszi eszre.
ELEGTETELT NYUJTANA NEKED IGY A NYERESEG?
Vagy a penzert feladod a becsuletedet??

Azonkivul: kulonbseg van akozott, hogy
1. meglokod a masikat, mert maskepp nem vagy kepes vedekezni ellene, es vallalod, hogy esetleg lefujjak, mint fault volt
2. toled megy ki a labda a palyarol, es nekiallsz veszekedni a biroval, hogy "nem, a masiktol ment ki".
Azaz, ha az ellenfeled eszreveszi, hogy a sakktablan elmozditottad a babujat, akkor nekifogod gyozkodni a birot az ellentettjerol.

A lefizetessel kapcsolatban meg Peter jol megvilagitotta a problemat. Nem tudom, hogy lehet ezt mas szemszogbol nezni.

jdaniels said...

a beszelgetes tobb sikra szakadt, es egyre csak tavolodik egymastol.
. En is a szep fozit szeretem, de a jatekosok nem azert jatszanak, hogy en szeressem oket. A gyozelmet nem az a csapat erdemli meg, aki szepen es latvanyosan jatszik, hanem az, aki celravezetobben, illetve jobban taktikazik, meg akkor is ha ez azt feltetelezi, hogy mind a 10 en beallnak a kapuba. Persze most tuloztam, de a gondolat remelem ertheto volt.
2. Nem, nem Materazzi a kedvenem azota, de azota ellenben Zidane sem.
3. Ugy, ahogy Istvan mondta, a tet no. A fotbal elveszlodik a penzhegyek alatt.
4. Nem, nem kell elnezni senkinek, hogy csalt, hogy elintezett meccseket, de nem is kell annyira megrokonyodni tole. Akkora penzekrol van szo, es akkor abefolyasokrol, hogy ezen a szinte minden be van piszkolva.
5. Lehetseges, hogy a Milan nem erdemelte meg, hogy jatszodjon a Bl ben. De beengedtek, es utana minden meccset megerdemelte, es a dontoben is megerdemelte a nyerseget. Kulonitsuk el azt, hogy szerintetek erkolcstelen es igazsagtalan, hogy indult, attol, hogy a csapatnak mekkora az erteke a palyan, es ne keverjuk egyiket a masikkal ugy, ahogy eppen megfelel az adott helyzetben.
6. Igen, szerintem is volt teves dontese a bironak, pl amikor les-t fujt Kaka nak, es kozben a masi kolasz jatekos lett volna lesben (nem tudom pontosan ki volt az), Kaka pedig nem, es ilyenkor evidensen kellett volna hagyja tovabb folyni a jatekot, es akkor Kaka egyedul maradt volna a kapussal... vajongol lett volna?..:) Szoval szerintem evidensen nem tartott a Milannal, soot.
7. Lo, a foci az nem sakk. A foci az bizonyos szint felett mar egy szindarab. Mikor van meg 2 perc a meccsobol, vezetsz, es hozzadernek, evidens, hogy leesel a foldre, es jagatsz, es kiviteted magad a hordagyon, es nyersz 1 percet... a foci sokkal de sokkal komplexebb jatek, mint sokan latjak. Lattam edzesekrol felveteleket, amikor szaldtak a atekosok, szamolt az edzo, 1, 2, 3. es akkro minden jatekos kidolt a sorbol, egyik jobbra, masik balra.. szimulalva, hogy leserultek. Az ilyesmit tanitjak. Hogyan kell leesni, hogyan kell idot huzni, mikor kell idot huzni. stb stb .. a foci az enm olyan naiv jatek, mint amirol te beszelsz, Lo. Persze ugy lenne szep, ahogy te mondod, de a realis vilagban, amikro millio eurokro forognak 1 meccs alatt, hat hidd el, tobbet varnak el egy jatekostol, minthogy szepen cselezzen a palyan, es elragadtassa a nezoket.

Mindezek utan, tovabbra is allitom, hogy a Milan megerdemelte a tegnapi gyozelmet, jobban jatszott, mint a Liverpool, nem tartott veluk a biro, es Gattuso volt az egyik legjobb jatekos..:) Inzaghi pedig nem tud cslezni, nem tud szaldni, nem tud semmit. Egy dolgot tud. Golt loni. Vegulis csatar. Ez a feladata.

jdaniels said...

A felreertes abbol szarmazik, hogy ti arrol beszeltek, hogy mit vartok el TI a jatekosoktol, en meg arrol, hogy mi is tortenik tulajdonkeppen, es mit varnak el ok sajat maguktol, illetve az edzo es a tulajdonosok...

Anonymous said...

...es nem csak. Valoszinuleg az olaszok is ugyanazt varjak el. Olaszorszagban voltam, amikor a Romat szetszedte a Manchester, es volt egy adas, ahol ossze volt ulve egy csomo ember, vitatkoztak, azaz veszekedtek, mint az allatok, csak nem ertettem, hogy miert. Aztan attertek a Milan meccsere, kiraktak egy kepet Inzaghival es azt irtak melle, hogy "Pippo, ments meg" (vagy valami ilyesmi).

Anonymous said...

Eloszor is, en fel evet voltam Olaszorszagban es kifogtam ott az europai bajnoksagot, minden meccset igazi olasz szurkolokkal neztem meg. Es ne tudd meg qtosh, hogy mennyire szidtak a csapatot, mikor annyira csunya focit jatszodtak. Effektiv utaltak a jatekstilust...szoval valamilyen mertekben MEG az olaszok is elvarjak a szep focit, a szorakoztato jatekot.

Azzal egyetertek, hogy a Milan megerdemelte a kupat (vegulis nagy csapatokat ejtett ki)...DE azzal nem, hogy a dontoben jobb volt mint a Liverpool...csak szerencsesebb. Nem ertek egyet azzal sem, hogy a fociban mindenki "rendezgeti" a meccseket. Azzal meg foleg nem, hogy ha egy csapatot megbuntetnek, akkor a masikat nem buntetik meg, mert eppen az elnoke Berlusconi...Mi a tanulsag ebbol az egeszbol? Te gyere rendezzuk el a meccseket, megnyerjuk a bajoksagot, amugyis engednek reszt venni a BL-n es meg meg is nyerhetjuk. Tehat Misi, itt nem arrol van szo, hogy a Milan milyen jatekkal es hogyan nyert, hanem arrol, hogy MIERT volt szabad neki reszt venni a BL-ben es a Juventusnak nem? Ha jol emlekszem eppen te voltal felhaborodva (es teljes mertekben egyetertek veled es igazat adok neked) hogy a KMDSZ diaknapokon mennyire gyenge volt a biraskodas, mennyire nem tartottak be a szabalyokat...nos valahogy igy erezheti most a Liverpool is (es nem csak)...erre a roman B-ligas kosaras peldaja nagyon raillik...ot sem kellett volna hagyni reszt venni a KMDSZ versenyeken.

Anonymous said...

Ide már nekem is vannak hozzászólásaim, de miután végigolvasva a többi hozzászólást, már nem tudom ki mit mondott ezért pontokba válaszolnék:

1. A Milan teljesen megérdemelten nyerte meg a BL-t

2. Igenis elindulhatott a BL-ben, őt is ugyanúgy büntették, mint pl a Juventus-t, persze a bünösség arányában. Ami azt jelenti, hogy a Juventustol a tavalyi bajnokságban megszerzett pontjaiból levontak pont annyit, hogy utolsó helyen legyen a bajnokságban, a Fiorentina utolsó előtti helyre került, a Lazio meg elébe, tehát ez a 3 csapat esett volna ki. Míg a Milantól 40 pontott vonatk le, íggy is 5.helyen "végeztek". Persze minden csapat fellebezett és visszakaptak néhány pontot, ennek köszönhetően a Milan a BL selejtezős helyen végzett és indulhatott a BL-ben.

3. Kaka-nak nem csak egy szép csele volt, hanem adott egy csodálatos gólpasszt Inzaghinak, aki nem volt lesen, még csak egyvonal sem volt.

4. Az angol foci brutál durva, és ha valaki kreatív focinak nevezi azt, akkor nem ért a focihoz.

5. Az idei olasz bajnokság gólátlaga: 2.51 (http://www.zerozero.pt/uk/edicao_stats.php?id_edicao=1355)
Az angol bajnokság gólátlaga: 2.45 (http://www.zerozero.pt/uk/edicao_stats.php?id_edicao=1285)
Ennyit az olasz defenzív fociról

6. Én egy elfogult Milan és olasz foci szturkoló vagyok, és nem akarok senkit sem meggyőzni arról, hogy szeresse az olasz focit, de arra megkérek mindenkit, hogy amit mond azt tudja alátámasztani is tényekkel.

Az Intert utálom, mint minden Milan szurkoló, de ha ő játszik egy nem oalsz csapattal, akkor az Interrel tartok, ez igaz a Juventus, Roma stb csapatokra is, tehát első az olasz foci nálam.

7. Tudok példát arra is, amikor a Liverpoollal nem ugyanazokat a szabályokat alkalmazták, mint más capatokkal: Mascherano

8. Nemcsak az olaszoknál van bunda, otthon is van bőven, de azért meglepő eredmények tudnak születni az angol bajnokságban is: Everton - Man Utd 2-4, felidőben még 2-0, de hát játszik egy Neville nevezetű úriember (túlzás) az Evertonnál aki néhány évig a MU-ban játszott és így többek között az ő öngóljával nyert az MU (http://www.metacafe.com/watch/548798/everton_2_4_manchester_united/)
MU - West Ham 0-1 No comment

Anonymous said...

Laci tudom, hogy nagyon nagy Milan szurkolo vagy DE van meg nehany hozzaszolasom:

1. Az a csapat akarmit is mondasz, nem erdemel bajnokok ligajat, miutan bundazassal az olasz bajnoksag elen vegez. Meg az is rohelyesnek hallatszik, hogy annyi meccset elintezett, hogy 40 pont buntetessel is tudott indulni a BL-ben. :)) Nem tartod te is rohelyesnek? Inkabb arra valaszolj: megerdemli egy csapat, aki bundazik, hogy megis induljon a BL-ben? Oszinte valaszt kerek, ne a Milanra gondolj hanem barmelyik csapatra. Vegulis milyen jo, mindenki elintezi a meccseket es akkor bejut a BL-ben. Ne haragudj, de ez amolyan Gigi Becali stilusu gondolkodas...amit meg te mondasz, hat nem ugy ismerlek teged, hogy a bundazas mellett lennel. Az en kedvenc csapatom a Real Madrid, de ha kiderulne hogy bundazik, akkor biza azt mondanam, hogy igenis, megerdemli a buntetest, de az legyen drasztikus, nem csak feluletes. Erre a kerdesemre tenyleg valaszt kerek Laci toled is es Misitol is. Oszinten en szegyelnem magam azt mondani a bundazasok utan, hogy megerdemelte a BL-t... (legyen ez a cspat meg a kedvenc csapatom is...akkor is szegyelnem magam)

2. Kakarol...igaz, hogy Kaka tobbre kepes mint amit a dontoben muvelt? Gyonyoru volt a passz, gyonyoru volt a csel es...ennyi...mas semmi. Nem ennyit szokott o csinalni egy egesz meccsen. Nekem is nagyon tetsizk a Kaka jateka, es szerintm is a legjobb jatekos jelen pillanatban, viszont a dontoben nem mutatott sokmindent.


3. Az olasz bajnoksag golatlagat hiaba peldazod...nezd hany gyene (sot nagyon gyenge) olasz csapat van az olasz bajnksagban es milyen eros csapatok vannak az angol bajnoksagban. Az olasz bajnoksag utolso 10-12 csapata olyan csapatok, akik arra jok, hogy jol megtomjek oket golokkal.

4. Es az nagyon megnyugtat teged, hogy nem csak a milan bundazik? Inkabb azzal kene jonni, hogy NE BUNDAZZON senki, nem azzal, hogy "csinaljuk, mert MAS is csinalja"...Kerlek cafold ezt meg...mert nem hiszem, hogy te tenyleg ezt gondolod... Nem igy ismerlek...;)

Szoval akarki akarmit is mond, szerintem ha egy csapatot elkaptak es meg be is ismerte, hogy egyetlen egy meccset is bundazott, akkor azt ki kellene zarni egy idore a nemzetkozi kupakbol...maskepp nem tudom hova fog jutni a focivilag...

Felméri Péter said...

Egyetértek Zolival. Van egy csapat, akit elkaptak bundázni és ez tény. És ennek ellenére megengedték neki, hogy induljon a BL-ben. Ezzel nem tudok egyet érteni, akármit is mondasz hogy mennyi pontot vontak le, vagy hogy más is bundázik, stb.

Nem ez kéne legyen az üzenete a dolognak, hogy bundázzunk csak bátran, mert mindenki más megteszi, a végén úgy is megusszuk, mert a csapat keze mélyen benne van a politikában vagy akárhol és akkor szabad.

jdaniels said...

Peter, te azt hiszem nem olvastad el amit Laci irt. A bundazasert kapott buntetest. Akarcsak a tobbi csapat. Es megis bejutott, mert utana nagyon jol jatszott.
Amennyire drasztikusan allsz hozza, az az erzesem, hogy te fel is szeretned szamolnia csapatot, es meg vagy 10 millio buntetest is fizessenek.

jdaniels said...

Bundazik a csapat, levonnak pontokat. Ha utana szerez annyi pontot, hogy megfelelo helyen vegezzen, akkor mi a problema?...

Felméri Péter said...

Az egész bundázó társaságot bevágnám a B-be, hogy aztán ott halljam hogy pofáznak, hogy miért kerültem én ide, amikor én nem is bundáztam annyit mint a többiek.

Itt nem az van csak, hogy elveszítsék azokat a pontokat, amiket a bundázott meccseken szereztek, hanem az, hogy kapjanak egy valóban drasztikus büntetést. Mert így mit vesztett a Milán a bundázás miatt? Hogy nem lett második az előző idényben? Hát büntetés ez?

Anonymous said...

Te Misi...te most vagy nem erted es akkor...inkabb hozza sem szolok...mert nem tudok segiteni rajtad, vagy csak a huet teszed...;) BUNDAZTAK!!! Mit nem ertesz ez alatt??? Osszeszedtek annyi pontot, hogy MEG 40 pont buntetessel is indulhattak a BL-ben...de HOGY szedtek ossze azt a rengeteg pontot? BUNDAZASSAL! Akkor meg oszinten...nem az az uzenet, hogy inkabb bundazzunk, rengeteg pontot osszegyujtunk, DE mehetunk a BL-ben...kit erdekel hogy annyi penzel megbuntetnek, amugyis mehetunk a BL-ben. Es megnyerhetjuk. De persze hogy megnyerjuk, meg mennyire hogy megnyerjuk, hiszen pihentek vagyunk, egesz szezonban nem faradtunk el a meccsek nagyreszen, mert bundaztunk. Ezt akarod, hogy a foci ebbol alljon? Mert ez TENY, ez igy tortent es latod hogy osszejott! Akkor meg mit beszelsz itt osszevissza a buntetesekrol? Mert semmi buntetest nem kaptak amitol erezzek, hogy a jovoben NE bundazzanak???

Anonymous said...

Igen, az az igazi buntetes...a B-be vagtam volna oket vagy 100 pont minusszal, hogy meg jovoben is ott legyenek es csak 3 szezon utan indulhasson ismet a BL-ben. Mert az a buntetes...nem az, hogy a 2-ik helyrol a 4-re visszaesik. Oszinten Misi...hol latod te ebben a buntetest? Laci is valaszolhat, mert kivancsi vagyok hogy "szedi ki magat" egy igazi milanos szurkolo magat ebbol? ;) Vagy inkabb mondjam ugy, hogyan magyarazzak ki a dolgot. :))

jdaniels said...

Mondom, szerintem meg kellett volan szuntetni a csapatot. z az igazi buntetes. Nem tudsz igazsagosan jatszani, hat ne jatszodjal? Vagy ez mar tulzasnak tunik?... hmmm.. szerintem is tulzasnak tunik amit ti mondtok. Hibaztak, kapta is buntetest, de ennek ellenere kijutottak. Vagy jobb let volna kiengedni egy gyengebb csapatot, akit a Liverpool jol meg tud majd verni?.. Ez lett volna jo, igaz?..:)
Ertem, hogy bundaztak, komolyan..:) Tudom mit jelent a szo. A beszelgetes arrol folyik, hogy a buntetes megfeleloen nagy volt-e. Amugy nem 40 pont minusszal indultak, csak tizenakarmennyivel(ha jol tudom).
Zoli, te meg mast nem ertesz.:) Megnyertek a BL dontojet. Most ha azt mondom szarra vertek a Liverpoolt, tulzok, de megvertek az a lenyeg. TEHAT JOK. JOK. En nem amelett ervelek, hogy mennyire jogos volt a jelenletuk, hanem amellett,hogy mennyire jogos volt a nyereseguk. Es az igenis jogos volt.
Ellenben nem hallottam semmi hozzaszolast a Laci angol ligas fucsasagaira. Ott is vannak bundazasok, vagy ott mindenki szent. vagy szent amig rajta nem kapjak..:)

Felméri Péter said...

Jól van Misi, megértettük, hogy te csak azt mondod, hogy a Milán megnyerte a BL-t és tetszett neked a játékuk, stb, de akkor meg hagyj fel a bundázásos ervekkel. Ha elfogadod, amit mondtunk, akkor ne térj vissza folyton rá.

A másik dolog meg az, hogy se én se Zoli nem a Liverpoolnak szurkoltunk, hanem a Milán ellen. Gondolom érted a külömbséget. Szóval itt semmi köze a témához annak, hogy két angol csapat, akik méghozza nem is a Pool, hogy játszodtak. És természetesen, ha őket is elkapják bundázással, akkor a B-be velük.

Anonymous said...

Misi, olvasd el figyelmesen a hozzaszolasomat az angol bundazashoz... :) Megegyszer elismetlem...nem az a lenyeg, hogy KI bundazik, nem foltetlenul a Milanra ertem, hanem BARMELYIK csapatra, aki bundazik. Nem a Milannal van nekem a legnagyobb bajom, barmelyik csapattal bajom volna, legyen az a Real Madrid, Barcelona, vagy akarki...Amit peter mondott meg kiegeszitenem azzal, hogy mi NEM a Milan ellen szurkoltunk, hanem a BUNDAZO, CSALO csapat ellen. Es nem valaszolsz a kerdesemre, pedig mar ketszer is feltettem. :) Ime megegyszer: jo pelda ez a focivilagnak, hogy bundazassal IS lehet nyerni, sooot tobb eselyed van, hiszen sok meccsen ki sem faradsz, mert amugyis megnyerted a meccset meg a kezdete elott? Mond, milyen tanulsagot vontal te le ebbol? Es kerlek, erre a ket kerdesre valaszolj, ne terj ki mindenfelere...

Anonymous said...

Jah es meg valami, ami nem tiszta neked, amit tisztazzunk. A Milantol 40 pontot levontak, mert bundazott a mult szezonban. Igy lekerult a 4-ik helyre. A BL szereplest nem az idei teljesitmenye miatt nyerte el, hanem a mult szezon teljesitese alapjan. Amikor bundazott. Szoval nem teheto fel az, hogy AZUTAN jol jatszott es kierdemelte a jelenletet a BL-ben. Hanem a mult szezonban erdemelte ki (annak ellenere, hogy rengeteg meccsen bundazott).

Tehat igy van: a szezon vegen tudod meg, hogy jatszol jovore a BL-ben vagy sem. Tehat semmi koze itt annak, hogy "megbuntettek, utana meg jol jatszodtak es annyi pontot gyujtottek, hogy kierdemeltek a BL reszvetet". Es 40 pont buntetest kaptak a mult szezonra. Tehat a szezon vegen blattokkal a milan a 2. lett a Juventus utan. Levontak tole 40 pontot, lekerult a 4-ik helyre. Megis reszt vett a BL-ben, mert olaszorszagbol 4 csapat jogos reszt venni. Azt is megemlitem, hogy a Juventust egyenesen a B-be raktak...:). Es erre a szezonra kaptak meg tizenvalahany pont buntetest. Amibol 9 lett vegul. Oh...mekkora buntetes, biztosan tobbet soha de soha nem fognak blattolni...

Ha valami nem tiszta, rendelkezesedre allok, Misi. Remelem most jobban erted felhaborodasomat...

Anonymous said...

Egy kis pontositas: a Milantol eredetileg 44 pontot vontak le, es igy a 9-ik helyre esett a 2005-2006-os szezon vegen. Utana a buntetest csokkentettek 30 pontra, igy feljutott a 3-ik helyre, tehat BL selejtezos helyre. Mindez az olaszok dontese volt. Az UEFA ennek ellenere, es igy lett volna moralis, megtilthatta volna a szereplest a BL-ben. De akkor meg nem Platini volt az elnok...
A Juventus-t eleg kemenyen buntettek, a B liga es 17 (nem 9) pont mellett elvettek 2 bajnoki cimet is toluk. A tobbieket sem kellett volna sajnalni...

Lutzi said...

sok a szoveg, nem vagytok tisztaban mi is volt igaziban akkor mikor megbuntettek az olasz csapatokat a bundabotrany miatt.
olvassatok es okuljatok:
http://milanfans.uw.hu/kep.htm
http://milanfans.uw.hu/bundabotrany.htm

Amugy Lacival nagyon nagyon sok mindenben egyetertek, okos gondolatai voltak. Csak igy tovabb;)

Anonymous said...

Szerintem le volt irva eleg tisztan mi baja a Milannal. Vagy amellett hogy hulye vagy, meg olvasni sem tudsz?

Felméri Péter said...

Letöröltem az utolsó előtti hozzsázólást, ami relevéns volt benne a káromkodásokat leszámítva, és amit csak azért írok ide vissza, mert valaki már válaszolt a kérdésre: "mi bajod a MILANal...?"

jdaniels said...

Visszaterve Zoli kerdeseire.
1. Jo-e a focivilagnak ez a dolog. Ha a naivitasig leegyszerusitjuk a kerdest, termeszetesen nem jo. De folytatva a gondolatmenetet.. melyik focivilagnak? Annak, ahol egy fotbalistanak akkora fizetese van, amennyi penzt en soha eletemben nem fogok egy helyen latni ? Jo kis mesterseg ez a foci. Sokban hozzajarul a tarsadalom epitesehez, es nagyon produktiv dolog. HAT IGEN. Produktiv dolog,, penzt produkal a patronnak, es ezert engedheti meg azokat a csillagaszati fizeteseket. Oda akarok kilyukadni, hogy a fotbalistanak a szerepe manapsag arra redukalodik, hogy penzt hoz. Penz. Mindehol csak a penz. Az a "szep " foci, amirol te beszelsz, meg amit en is szeretnek, az mar szep lassan kihalofelben van. Az egesz egy nagy uzlette valt. Egy business, amibe penzt fektetnek be, es hasznot huznak belole. Olyan mint egy bank, vagy mint egy epitkezsi telep, mint akarmi mas, amibol penzt lehet csinalni.
Mi a tanulsagom az egeszbol? Az, hogy a foci meg van halva. De nem a bundazasok oltek meg. A penz olte meg. A bundazas az mar a penzbol adodik automatikusan. Te itt most belekotsz valamibe, ami szerintem csupan resze egy nagyobb kepnek.

Anonymous said...

Egy Juve és Inter szurkoló az irigységtől mást nem mondhat :)

1. Igen Zoli én is megvetem a bundázást, de a Milan a pályán nyerte meg a BL-t és minden évbe ott van a legjobbak között. Ne mond, hogy az általad gyengének itélt olasz csapatokat máskép nem lehet megverni csak bundázás által. Véleményem szerint egy BL ellenfél erősebb, mint egy átlagos olasz ellenfél.

2. A Milan a pályán nyerte meg a Bl-t. Az Internek ez nem sikerült (és sok-sok éve így van ez), hát verekednek :)

3. Szar olasz foci: tavaly VB, idén BL, tavaly aranycipő (Toni), idén valószinűleg aranycipő (Totti)