Tuesday, May 08, 2007

Az Egologo blogjainak Technorati sorrendje

Csináltam valamit hát bejegyzést neki.

Már egy ideje foglalkoztat a blogok fizikája, kémiája stb. és amikor időm engedi szívesen foglalkozok a témával technikai szinten is. Ebben a témában alkottam valamit és most veszem a fáradtságot szépen, hogy elmagyarázzam alaposan az egészet.


Először pár szót a technorati-ról. Ez egy blogokkal intenzíven foglalkozó weboldal, ahol rengeteg blogot tartanak számon. Ezeket a blogokat rangsorolják, azt viszont nem tudom, hogy mi alapján. Valószínűleg számít a blog régisége, bejegyzéseinek száma, a hozzászólások száma, a többi blogról rá mutató linkek száma, stb. Hogy ez a rangsor meglett, gondolták, hogy mivel minden webfelületnek megvan az értéke, jó ötlet lenne, ha árakat rendelnének minden egyes bloghoz, ennek a listának az alapján. El is készült egy felület, ahol bárki megnézheti, hogy adott blog mennyit ér éppen. És ha úgy gondolja a blog tulaj akár egy kis képecskét is illeszthet a saját blogjára, ami azt híreszteli, hogy az ő blogja mennyit ér. Pl. pontosan így:




My blog is worth $8,468.10.
How much is your blog worth?


Lehet, hogy kevesen vették észre, ez a kis képecske nem frissül, szóval hiába nőtt a blog értéke, ezt nem fogja a beillesztett képecske tükrözni. Persze ezek az árak inkább csak érdekesség szinten vannak számon tartva, hisz ki adna ekkora összeget a blogomért?


Szóval innen jött az ötlet és a kíváncsiság, hogy milyen lenne egy blog top, ahol a legértékesebb blogok lennének jelen, mondjuk pl. az egologo-ról. Az gondolatot tett követte, igaz nem túl gyórsan, mivel időm kevés volt. Szóval letöltöttem egy scripttel az egologoról a blogok listáját, majd egy újjabb scripttel legeneráltam a listát. És íme az eredmény:

Az Egologo blogjainak Technorati sorrendje


Itt az oldalon a refresh iconra klikkelve a program lekéri legfrissebb árat a technorati oldalról, és ha nőtt az értéke feljebb viszi a listában, ahol az azonos értékű blogok esetében névsorba rendeztem az elemeket. A blogok nem esnek értékben, szóval itt is csak növekedésre lehet számítani.


Ugyanakkor akárki új blogot illeszthet a listához. Itt nem kell a http:// előtag és ha lehet ne kerüljön be filenév se, azaz csak ennyit kell beilleszteni, hogy felmeripeter.blogspot.com, a /index.html nem kell már. Jó szórakozást :)


Persze vannak blogok, amik érthetetlenül kevesek érnek, és is csodálkozok rajta, hogy hogy lehet ez, de az értékeket nem én adom, szóval ne engem szidjatok.


(Tettem egy linket is jobbra a toolbarba, hogy akármikor kézügynél legyen.)


9 comments:

Anonymous said...

Hehe.

Tihinek meg pont most kellett elköltözni, így a wordpresszes blogja 0 dolcsi, and the winner is...

Jó lenne, ha valaki meg tudná magyarázni, pontosan mi alapján értékel a technorati. És hol tudja lemérni a látogatottságot?

Anonymous said...

Mi az a refresh cucc a linkek mellett? Ha Nándikát refreshelem, akkor már többet ér a blogja, de az új eredmény mégsem jelenik meg a listán.

Felméri Péter said...

Igen az egy hiba volt, de most hogy szóltál kijavítottam :)

És Nándika büszkén megemelkedett.

Ami a mérést illeti, szerintem nem számolja bele a látogatottságot, mert azt nincs hogy lemérje.

Még nézelődök a dolog után, hogy mi szerint számolgat, ha jutok valamire, szólok.

Anonymous said...

sz.cs.: a blogra mutató linkek alapján számolja ki az értékét, ha nem tévedek.

Anonymous said...

igen, és ha jól értettem, 180 napra visszamenőleg számol:
http://lorelle.wordpress.com/2006/10/11/technorati-explains-link-count-criteria-expiration-date-180-days/

Anonymous said...

Aha. Thanks!

benkenandor said...

háá, szóval ezt éreztem ma a buszon amikor mintha nem értem volna egy pillanatig a cipőm alját. megemelkedtem.

Felméri Péter said...

Most bukkantam erre a rövid bejegyzésre. Tul sokat nem árul el, de a témába vág.

http://technorati.com/weblog/2007/05/354.html

Anonymous said...

jaj, de jó! danke!