Wednesday, May 23, 2007

dnL


Ez egy óriási heuréka. Elmesélem a teljes történetet. Amikor Amerikában dolgoztam úgy kb. 2003-ban, láttam egy reklámot ami nagyon bejött nekem. Amint viszont elnézem az előbbi bejegyzésre a reakciókat, valószínűnek tartom hogy más nem fogja viccesnek találni.

Valójúban itt egy reklám-sorozatról van szó, vagy hogy is nevezik ezeket, amikor adott ötletre nem csak egy filmecskét készítenek, hanem többet is. Az alapmotívum az volt, hogy egy kis ír manó, aki zöldbe öltözve árul egy dnL-nek elnevezett üdítőt, sorra szólítja meg, igencsak durva módon a járókelőket.

Mivel a reklám mint ahogy mondtam megtetszett nekem, itthon amikor csak eszembe jutott, mondjuk úgy évente háromszor, nagy lelekesedéssel nekiestem a google-nak, hogy megkeressem a filmeket. De minden alkalommal fel kellet adjam, mivel sehogy se akarta megkapni nekem a "leprican" szót. Persze ezt így ejtik ki, de nem így írják. Próbáltam ezt leírni minden verzióban, hogy lepticoun, lepricaun, liprikon, stb, de egyiket se ismerte. Azért erre a szóra kerestem, mert ez volt a manónak a típusa. Típusa mármint úgy értve, hogy magyarban is több megnevezése van az ilyen teremtményeknek, mint például manó, törpe, goblin, gnóm, és kitudja még mennyi. De a wikipedia se tudott segíteni. Szóval mindig feladtam. Es akkor a napokban megnéztem egy filmet, angol felirattal. És yessss ott mondta ez egyik, hogy leprikon. És alatta meg írta, hogy leprechaun. Na erre a verzióra én nem gondoltam. De ez volt a helyes megoldás. És akkor rákerestem a neten, és kiderült, hogy az ital neve dnL (ez is cseles, mert ha megfordítd a 7up-ot, akkor kapod ezt a nevet)

És ennek a tudásnak a birtokában meg is találtam ezen reklámok egyikét. Az álmok igen is teéjesülhetnek :D Enjoy


6 comments:

Anonymous said...

Ha megalltal a Heroes 3 -asnal. ;)

Felméri Péter said...

hogy jön ide a Heroes 3, one of the best games ever? :)

Anonymous said...

A 4-esben van ilyen mano...

Felméri Péter said...

ja, hát valóban leragadtam a 3-asnál :))

Lorinczi Zoltan said...

Jaj, hogy utalom az ilyen reklamokat :))
Most is dolnek a teveben az ilyen stilusu hulyesegek.

El kene kuldjek 1-2 videot, hogy legyel boldog :))

Felméri Péter said...

tegyél boldoggá Lő :D