Thursday, January 24, 2008

Széchenyi István - önéletrajzom - írta Felméri Péter - részlet

Elhatároztam, hogy könyvet akarok írni. Fontos! Ez nem egyenértékű azzal, hogy "Elhatároztam, hogy könyvet írok". El is árultam ezt Téesz barátomnak. Az elején még azt se tudtam milyen könyvet akarok írni, csak a borítót láttam magam előtt. (Amúgy a verseskötetemben is a borítóval kezdtem a tervezést, mert az fontos.) Szóval Téesz javasolta, hogy legyen a könyv címe Széchenyi István emlékiratai. Az ötlet nagyon megtetszett, szóval belefogok. Itt most meg is jelentetek egy részt belőle, amit már megírta kikutattam egy nagy könyvtárból.

"Én vagyok Széchenyi István, de ti szólítsatok csak Széchenyi Istvánnak. Egyszer amikor a parlamenti kávéautomata előtt álltam és épp az aprókat kerestem, észre kellett vegyem, hogy nincs egy vasam se. A kardomat leszámítva, de hát azzal csak nem fizethetek. Habár... Na és ekkor pont arra járt Kossuth Lajos, akinek a fejében mindenféle forradalmi eszmék forrongtak. Mondom Lajos, nincs egy ötösöd? (öt pengős - a szerk.) Szerencsére volt nála, és amilyen kedves és becsületes egy ember, meg is ajándékozott vele. Aztán jött egy unalmas parlamenti ülés, amit majdnem átaludtam, mert valakik elfoglalták a nyomdát és nem tudtam megszerezni a legújabb sodoku nyomtatványt... Na majd folytatom, most kell szavazni, hogy rabok legyünk vagy szabadok és még nem tudtam elgondolkozni, hogy mit szavazzak."

Na eddig tart az ízelítő, aki úgy gondolja, az majd megveheti a könyvet és megtudja az egészet. A könyv címe azt hiszem az lesz, hogy "Széchenyi István - önéletrajzom", de ez még változhat.

3 comments:

Lorinczi Zoltan said...

En is akarok konyvet irni, van egy jo otletem hozza es ugy
tervezem, hogy Nobel majd dijat is kapok ra.
De csak majd amikor oreg leszek, mert akkor lesz idom rendesen megirni.

Nem hiszed? :)
Watch me... 35 ev mulva.

Felméri Péter said...

35 év alatt el is felejted a negyszerű ötletedet...

pászti said...

folytatását várjuk!

őfelsége osztrák császári és magyar királyi méltóságos K.u.K. Ferenc József