Tuesday, July 17, 2007

Egy öreg barát...

Nagy nap volt a mai. Letettem a sárga villámot... Annak ellenére, hogy egy harmincegy éves dacia, nem egyszer csodáltam működés közben. Voltak gondok vele, nem egyszer voltam a szervizben vele, de mégis... Csodáltam azt, hogy kora ellenére még működött. Hogy alkatrészek, amiket az emberek évtizedekkel ezelőtt alkottak meg és raktak össze még mindig ilyen harmonikusan dolgoztak együtt. Ahogy üresben gurult és gurult olyan távolságokat, hogy első alkalommal nagyon meglepődtem. Nem akarok elérzékenyülni, főleg, hogy nevetséges is lehet, hogy pont egy ilyesmi miatt, de az utóbbi napokban nem egyszer csapott meg ez a hangulat, hogy sajnálom otthagyni. Vele fedeztem fel a vezetés rejtelmeit. Olyan dolgokat, amiket a suliban nem tanítanak és minden sofőr a gyakorlaton keresztül szerez meg.

Viszont az alja már nagyon rozsdás lett, annyira, hogy a sebváltásnál megemelkedett a padló. A javítás pedig 300 lej lett volna, ami kicsit soknak bizonyult.

... Mindenki tudja, hogy ahány dacia, annyi féle autó, és annyi apró trükk, hogy engedelmességre bírjad az autót. És minél idősebb, annál nehezebben kezelhető. De tudni, hogy kevés ember tudja kezelni és talán te vagy az, aki a legjobban boldogul vele, felemelő érzés. Mert minden hibának és minden karcolásnak ami rajta van nem csak javítási ára van, hanem története.

Nem is gondoltam így a dolgokra eddig, csak most, búcsuzáskor. Hiányozni fog.

8 comments:

Kaméleon said...

Neked aztán tényleg a szívedhez nőtt a kis sárga rozoga :). Én már nem látom annak a napnak az eljöttét, amikor túladunk ezen a szürke, 25 éves roncson.

Lassú (de főleg lassan gyorsul), nyáron meleg, télen megfagysz benne, leszerelhető az ablaktörlője (!!! - hallott még ilyet valaki?) és egyáltalán nem megbízható. Nem tudok beleülni és elmenni valameddig, anélkül, hogy ne keljen féljek, hogy otthagy az út szélén valahol, mert éppen lefullad a saját felszippantott benzinében.

Mindezek a negatív elemek megtöltik a hócipőm vele és már nagyon várom, hogy kihajítsuk. Pedig 25 éve hordja fel-le a hátsónk az országban. De már idejét múlta...

Kaméleon said...

Jah... várom az új, fiatal barátnőd :D. Ha lehet, vegye le a pólóját ;). Ifff you know what I mean...

benkenandor said...

hehe, abban még én is ültem anno... de rönó motor van benne, nem igaz? legalábbis cecike valami ilyeneket mondott

Felméri Péter said...

Igen, Robi, remélem, hogy minél hamarabb lesz egy új autónk, remélhetőleg egy VW Polo, vagy talán egy Toyota Yaris. Úgy tünik, hogy apukám a kisebb autót részesíti előnyben, ahogy én is :) Ugyanakkor lehet, hogy te is másképp látod majd a dolgokat, ha valóban teljesülnek az álmaid és új autód lesz, hisz én is ritkán dícsértem az sárga villámot, amíg vezettem, csak most a végén fogott el a nosztalgia.

Nándika, jól mondod, a motorral nem is volt soha gondom, az talán a világ végéig elbírná az autót, sőt néha sírja az ötödik sdegességet is. Mindig is egy lázadó volt :P

Lolka said...

Hany helyre levitt minket is a Sarga villam. Es milyen helyekre...
Annyi, de annyi sztorink van rola...
Mikor rohogtek rajtunk a nemetek, hogy milyen autoval jottunk terepezni, aztan ket perc mulva mar mi rohogtunk rajtuk, mert a szuper VWF kombijuk nem birta a mezei uton.
Es nem egyszer hegyet is maszattunk vele, Kanyad mellett, szekeruton persze.
Most eppen azokat a kepeket kezdtem el nezegetni ahol a Sarga villam is szerepel. Hisz csak egyszer akart cserbehagyni, igaz az sem az o hibaja volt, hanem a benzin mennyiseg valamit a rampan valo parkolase, de mi majdnem szetdobtuk a motrot :)
Es azt hiszem jo nehany ezer kilometer utan, melynek egyharmadat istentelen utakon tettuk meg, ez igen csak szep teljesitmenynek szamit egy auto reszerol.
Sarga villam, te fogalom, pihenj bekeben!

Felméri Péter said...

Hát igen, nem én vagyok az egyetlen, aki mesélni tudna róla ;)

Anonymous said...

Ne hujeskedj Peti, 300 Ron miatt nem kell azert temetni mar szegenyt. Mert olyan helyekre, ahova mas kocsit sajnalsz kolcson kerni, ez tokeletesen megteszi. Gyujtest is lehet szervezni eppenseggel. (Tolem maris lehet gyujteni, mert augusztusban megint forgatas van:)

Felméri Péter said...

:)) Hát javítás nélkül senkinek se ajánlom, hogy meginduljon vele hosszabb útra, mert akármikor a kezében maradhat a sebváltó mikozben kiesik alul az autóból.

Az a 300 lej csak az indulás lesz neked Cilike, mert most szombaton lejár a féléves biztosítás is, a Rovignetta, vagy hogy írják, pedig már júniusban érvényét veszítette. De ha gyűjtést szerveznél mégis, akkor szólj :)