Sunday, February 11, 2007

A helyesírás rejtelmei


Egyes kijelentés: Felméri Péter nem tud helyesen írni.
Kettes kijelentés: Én nem tudok helyesen írni.
Egyesből és kettesből egyenesen következik, hogy én Felméri Péter vagyok. Na. Ez a logika. De vajon én lennék az egyetlen ezen a bolygón, aki nem tud helyesen írni? És aki úgy látja, hogy ez az egész helyesírás probléma megoldás után kiabál? Na szavazzuk meg, hogy kell-e nekünk ly meg j is egyaránt vagy elég csak az egyik.

Egyszer régen azt mondták nekem, hogy a hall-szót azért írják két l-el, mert két fülünk van. Akkor az orr szót meg minek írják két r-el?

Na az fix, hogy én nem igazán tudom feltalálni magam a helyesírás berkeiben, de szerencsére itt van nekem a helyesírás javító eszköz, ami oldja a feszültséget. Tudom, hogy egyesek azt gondolják majd, hogy én nem tudok helyesen írni és az olyan gáz, de én visszavezetem a génekre és akkor már egyből nem az én hibám lesz, hanem a természeté.

Na de írtam egy verset ami pont a helyesírás problémájával foglalkozik, igaz, nem hiszem, hogy megoldást kínálna ebben a maróan fontos ügyben, de legalább felüdülést nyújt a szellemnek.

Írjál helyesen te magyar
Írta Felméri Péter

Helyesen írni nagyon fontos,
Tudja ezt minden kis nebuló,
Ha nem tudod mikor ly és mikor j
jön is a nagy maflás.

Megtanulja hamar-hamar,
minden egyes kis gyökér,
hogy autó meg utazni
csupa csupa rövid u.

Írni minden majom tud,
nem is kell ehhez sok tudás,
viszont hejesen firkálni,
az ám a nagy művészet.

3 comments:

Anonymous said...

lenyeg a joakarat, egy ekezet nelkuli vilagban. az onkritika se kutya, inkabb renszarvas.

jdaniels said...

Egyes kijelentés: Felméri Péter nem tud helyesen írni.
Kettes kijelentés: Én nem tudok helyesen írni.


Es ebbol az kovetkezik, hogy en vagyok Felmeri Peter?!?! hmm.. erdekes.:D

Felméri Péter said...

Hát most hogy te mondod Misi, mintha más lenne az érzés.

Lehet hogy mindenkiben van egy kis Felméri Péter. :P