Tuesday, February 27, 2007

Ahogyan a film készül - forgatáson jártam a hétvégén


Itt vagyok újra, hogy bejegyzésemmel terheljem a már amúgy is nagyon nagy internetet. Az elmúlt három napban forgatáson voltam. Nem csináltam semmit, csak ha megkértek. Különben figyeltem a forgatást meg ettem is ha éhes voltam és ittam kólát ha szomjas.

Sok érdekes embert ismertem meg ez alatt a pár nap alatt, például Zsuzsát, aki díszlettervező és nagyon de nagyon kreatív, meg Albint aki szinis egyetemista és tud vívni meg elhitetni emberekkel, hogy az új Batman fehér és nagyon szereti a cicákat és Rékát, aki szintén szinis és cukorkákat rág a filmben. Meg voltak egy páran, akiket már ismertem, például Bogi, aki standfotós meg segéd operatőr volt, de ezek mellett játszik is a filmben és egy idő után díszlettervező meg sminkes is lett és mégis bírta, meg Peti, aki operatőr és mindenféle operatőrös dolgokat csinál meg Csilla, aki adagolja a forgatást és nem szereti ha káromkodnak az emberek. És megismertem az unokatestvéremet egy másik oldalról is.

Annyi, de annyi mesélni valóm lenne, ha mindent el akarnék mondani, hogy nem férne el ezer füzetben sem, úgyhogy csak ilyen snittenként mondok el dolgokat. (snitt = filmtechnikai egység, 2-3 óráig tart a beállítása, színészek, díszlet, fények meg minden, és a filmben kb. 30 másodpercet tölt ki.)

Veszett rohanás egy koránt sem fiatal dacia-val az isten háta mögé, egy olyan úton ahol inkább van gödör mint nincs. Halálfélelem a lelkemben és a csontomban. Cilike vezet és nagyon mérges.

Forgatás start azon a napon a falu nevezetességében, ami egy vályog ház múzeum, a falu gyöngye.

Világítás technika mindenhova, lámpa itt, derítés ott, napfény amott, indulhat a fotoszintézis. Az első feladatom, papírokat szárítani a gázégő felett, hogy jobban csikorogjanak a filmben, amihez a hangokat csak utólag veszik fel... Igen, tudom hogy hangzik. Nagyon fontos feladat.

A buta luzert alakító színész valóban profi, de amint lehet elvonul magának, és nem szól senkihez se, mintha egy tomcruise lenne a hangyák között.

Minden jelenethez más-más jelmez, más frizura és fülbevalók, berendezés és atmoszféra.

Este műhavazás a ház előtt. Utána mű sóval leszórni, hogy ne legyen műjég utána. Dehogy. Összeseperni az egészet az udvarról.

Barbarosa alakítja a pópát, és legalább tízszer ide oda futkos a hátán a butával, aki pizsamában van, de nem tudom miért. Nagyon jó, tökéletes felvétel ez, az, sikerült. Még egyszer felvesszük. Ez a Barbarosa különben az egyik legeredetibb alak, akit valaha láttam, nagyon bírom a stílusát. Respect.

Az operatőr ott alszik a forgatás helyszínén. Csak. Különben az egyik fő feladata, hogy vigyázzon a tengelyre, hogy ne legyen tengelyforgás meg hogy komponáljon és zoom-oljon. Gondolom ti is úgy vágjátok ezeket mint én, úgyhogy nem magyarázom meg alaposabban.

Vetkőzés jelenetnél ki kell menni, jó hogy!

A kaját néha Csabi rakta össze, ő készítette a brucelees szendvicset, zsír, ketchup, hagyma, mustár, majonéz keveréke. Ha megeszed, úgy érzed magad utána, mintha szájba rúgtak volna.

Volt egy cica is ott és egy lány, akit meg nem láttam így nevetni és ilyen boldognak, mint amikor vele játszott. Még mások is gyámbászták azt a cicát, de ha jól emlékszem túlélte.

Libatömés mint erotikus utalás. És talicskázás, meg tésztagyúrás. Ezek is ugyan azért.

Hazafele jövet kigyullad az autó. Hamar kidobni a hátsó széket és oltani. Remélem a dacia-nal nem a hátsó szék alatt van a benzintartály, mert akkor legközelebb meggondolom, hogy oltok vagy inkább kiugrok én is. Szerencsére azért hamar eloltottuk, a kár mondjuk egy kabát, a szék csak kevéssé sérült meg, inkább alul maradt csak meg a nyom. Valószínűleg cigaretta okozhatta a galibát.

2 comments:

Lorinczi Zoltan said...

Na, ez igen... mozgalmas 3 nap volt.

Vajon milyen annak, aki egesz eleteben forgat?...

Felméri Péter said...

Gondolom annak is ennyire mozgalmas, és ami engem illet, én ezt élvezném a legjobban benne.