Tuesday, January 30, 2007

Csalás mesterfokon 2


István tanácsát megfogadva ellátogattam a YouTube-ra, hogy lássam milyen videók vannak a témával kapcsolatban. Rengeteget kaptam. Talán ez a film talál a legjobban ahhoz, amit az előbbi postban mondani akartam:


A hagyományos és a digitális munka egyesült ereje:


És itt egy profi design stúdió munkája is:

6 comments:

tootles said...

én konkrétan ezt a két linket akartam beszúrni az előbb, csak dög voltam utánakeresni. egymásután érdemes őket megnázni, az elsőt már látom megtaláltad te is, de a másodikat is érdemes megnézni:)
http://youtube.com/watch?v=fz5IRdFIpvA
http://youtube.com/watch?v=n-uKQGAwPcI&NR

Felméri Péter said...

jó a második is :))

Anonymous said...

nagyon jók...
de miért olyan nagy csalás ez? a színész, a modell nem önmagát, mint embert akarja eladni, nem mondja senki, hogy neki van szép, üde bőre... csak szerepeket játszik és ugyanúgy rendelkeznek a testével, mint a karakterével amikor egy adott szereppel kell azonosuljon. és mi sem hisszük már rég, hogy az ott az óriásplakáton az ő személye, mint ahogy nem keverjük össze a színészt a szereplővel. de szeretünk szépet látni magunk körül, szeretjük a mosolygós, szabályos arcot, ugyanúgy, mint a pozitív szereplőket.

tootles said...

egy dolog az, amikor a színész eljátszik egy szerepet vagy a modell a kifutópályán bemutatja a legújabb kollekciót, akkor tudjuk, hogy az egy szerep, maga a "színész" jól elhatárolható a szereptől, illetve a terméktől.
más dolog az, amikor a termék egy szépítőszer és már nem lehet annyira könnyen különbséget tenni a termék és a "színész" között. ráadásul ekkor alkalmazni az ilyen számítógépes korrekciókat már maga a csalás, még jobban elhomályosodik a termék igazi sajátossága.
a dove-reklámban ugyan felfedték a nagy titkot, mármint ami a videót illeti, azonban ez csak egyetlen kicsi kis példa. bár személy szerint ez még marketing fogásnak sem egészen jó, hiszen csak annyit mondanak, hogy "hazudunk, pofátlanul".

Felméri Péter said...

Azért neveztem csalásnak a dolgot, mivel nem mindig evidens, hogy most valójában egy kezelt, beállított arcról, képről van-e szó, vagy sem. Lehet, hogy naiv vagyok, de én nem sokszor gondolkoztam el a dolgon, amíg meg nem láttam ezt a példát. Persze, nagyon is elfogadható, de mivel eddig nem tűnt fel, nem is igazán fogalmazódott meg a számomra ez a dolog. Én csak fel akartam hívni erre a módszerre a figyelmet, mivel gondoltam, hogy vannak még olyanok, akiknek nem evidens, hogy amikor egy ilyen képet néznek, akkor nem egy valódi embert láthatnak, hanem egy idealizált alakot.

Anonymous said...

tootles: "még jobban elhomályosodik a termék igazi sajátossága"
Hááát... a mosópor-reklámokon senki sem háborodik fel, pedig evidens, hogy nem a mosás utáni folt nélküli abroszokat mutogatják.
Ez a reklám sajátossága. És hogy digitális korrekcióval vagy másképp érik el a kívánt eredményt, csak módszer kérdése.