Thursday, August 16, 2007

A Kőember - a történet és a videó

A napokban feltettem a youtubra egy újabb fellépésem felvételét. Kőemberről szól, a nem mindennapi szuperhősről, aki mindent csinál, csak épp a világot nem menti meg.

Pár szót lejegyzek a keletkezéséről is. A története Tusnádon kezdődött, 2006 nyarán. Fellépni mentem oda és három darabot terveztem előadni. Izabellát, a Bűvészt és akkor írogattam egy horoszkópos darabot is, ami azóta se kerekedte ki magát előadhatóvá. De ezt akkor még nem tudtam, és az előadás napján még sok odaadással faragtam, remélve, hogy valami használhatót adhatok elő. Viszont ahogy telt az idő, egyre kevésbé láttam a jövőjét. De valami csak ki kellett találjak, hogy meglegyen a három darab. És ekkor jött a Kőember ötlete, aminek az alappoénja az volt, hogy mikor Kőember elkapta feleségét az ágyba egy másik kővel, úgy nekik esett, hogy kő-kövön nem maradt. Szóval akkor ott pár óra alatt összedobtam valamit és előadtam. Valamennyire sikere is volt, és mivel én láttam benne potenciált, még pár alkalommal előadtam. Érdekessége viszont az, hogy előadásról-előadásra sok változáson ment keresztül, és ez az a darabom, ami talán a legtöbbet alakult élettartama alatt :).

A felvétel a kolozsvári Báthory István iskola dísztermében készült, ami egyik kedvenc színpadom, lehet, hogy azért is, mert eddig a kolozsvári közönség a kedvenc közönségem :) A darab kapott egy kritikát is a Campusban (Szabadság diákmelléklete)

"[...] Felméri Péter, a Humorfeszt idei nyertese lépett színpadra. Poénos volt az előadása, de nem „eldobom az agyamat” módra. Kicsit úgy tűnt, mintha nem tudna kilépni a Humorfeszten bemutatott debilis gyerek szerepéből, néhányszor pedig túlmagyarázta a poénjait, butának nézte a közönséget. A kezdőnek számító fellépőnek le kell tisztáznia a stílusát. Tapasztalt, úgymond profi humoristának is nehéz egy kővel és egy pohár vízzel nevetésre bírni a közönséget, akkor ő vajon miért próbálkozik?! Nekünk, nézőknek sem kölcsönzött óriási biztonságérzetet az a tény, hogy a színpadon, kezében egy szikladarabbal, hajításra készen áll egy humorista.[...]" - Mihály Zsombor

Az alábbiakban megtekinthető a videó, mindenki döntse el magának, hogy mennyire voltam félelmetes a kővel, habár lehet, hogy így videón sokkal szelídebbnek tűnök :) A kritikából a "A kezdőnek számító fellépőnek le kell tisztáznia a stílusát." mondaton nevettem a legtöbbet, hisz végeredményben semmit sem kell... :)



2 comments:

Anonymous said...

Szamomra csak egyetlen egy dolog nem vilagos...,bar ketlem,h feny derulne ra...,te valmi olyan elemi,verbeszivott tehetseggel szulettel,h amikor nem fogyatekos,vagy eppen termneszti katasztrofa altal sulytott emberek borebe bujsz,akkor is tokeletsen fenntartod a latszatot,h az vagy...s kyenkor meltan csendulnek fel agyamba az Oromoda dallamai,mert Felmeri Peter ismet maradandot alkotott..dicserjuk ot egy kicsit...:P

Felméri Péter said...

Úgy veszem észre, hogy te se látsz át a szitán. Felméri Péter egy fogyatékos, katasztrófa súlytotta egyed, csak a minennapi életben úgy tesz, mintha nem az lenne. De ha kiáll a színpadra, akkor előjön a valódi énje. Visszafoghatatlanul. Tessék, mostmár megtudtad.