Monday, August 06, 2007

felméripéter-man újabb kalandjai

Kimentem papírzsebkendőt vásárolni az üzletbe. De nem vittem magammal mobiltelefont, a "sună un prieten (sau mama)" opció eléréséhez. Mert gondoltam, hogy majd meglátom az önkiszolgálóban a polcon valahol és akkor majd leveszem, fizetek és kész. De nem láttam meg. És, hogy hogy mondják neki, nem tudtam. Ja, gáz. 25 vagyok már és ezt a 25-öt mind Romániában éltem le, méghozzá Kolozsváron.

A harmadik önkiszolgálóban se bukkantam papírzsebkendőre merev ránézéses módszerrel. Ekkor megkérdezte az egyik szimpatikus elárusító lány, hogy mi kéne. Románul. Én erre összekapartam minden román tudásomat és minden szuggeráló erőmet és azt mondtam neki, hogy "Batiste de hârtie aveţi?". Kérdezve mondtam. Most se tudom még, hogy helyesen kértem amit akartam, vagy a hatalmas mágikus szuggeráló erő, amit magamba szívtam a pillanat hevében tette meg a hatását, de végül is 10 csomag papírzsebkendővel távoztam. És felméripéter-man újra teljesítette feladatát. Aludjatok jól gyerekek.

9 comments:

Anonymous said...

Én 5 éven keresztül így kértem és mindig kaptam papírzsepit, habár az elején még meg-meg futott a nyelvem és a batista-ból Batistuta lett :D

Lorinczi Zoltan said...

shervetzele ;)

Felméri Péter said...

A shervetzele nem az jelenti, hogy szalvéta? Mert nekem az volt a nyelvemen egesz vegig, csak nem böktem ki...

Péter said...

erre igazabol nincs szo az orszag hivatalos nyelven, es ez egy rettenetes dolog, ami azert van mert a romanok, csak ugy "kilovik" az orrukat. a batistat sem ertem honnan vettek at... :)

Anonymous said...

a servetele mellett, felreertesek elkerulese veget a "batistute" megnevezes hasznalatos :)

Felméri Péter said...

köszi az infót, felméripéter-man minden segítséget szívesen vesz

Anonymous said...

Errefelé bátisztuce, de az egyszerű bátisztö is működik, mert olyan nagy kockás rongyzsebkendőket, amit öt percig húzol elő a zsebedből, és tépőzáras lesz a sok használattól, már nem igen árulnak sehol.

Anonymous said...

a tépőzáras az iagazi! :))

de gondoljatok bele, azért a 10 pakkéert hány fát vágtak ki? az én kockás zsepkendőmet pedig csak három-négy ipari növény bánta(melynek ez a feladata)...
:D

Péter said...

feketefene... a tépőzáras zsebkendődet nem szoktad kimosni? Vajon hány fa bánja a mosószer előállítását majd elöntését?