Thursday, August 20, 2009

Augusztus húsz testközelből

Mivel pont Budapesten voltam ezen a napon, a kíváncsiságom nem engedte meg, hogy kihagyjam a tűzijátékot. Nem a sok petárda vonzott leginkább, hanem maga az élmény, a rengeteg összegyűlt ember, az ünneplés élőben és nem tévén keresztül. Meg kell mondjam, hogy minden pénzt megért ez az élmény. A tűzijátékot kiegészítő fantasztikus zene, ami nem csak szép volt, de nagyon szépen hangzott is mindenfelé. Ugyanakkor annyira találó is, hogy néha beleborzongtam. Rengeteg ember jött el nézni, és amíg a tűzijáték tartott, mindenki azt figyelte. Egy nagyon kellemes összetartó érzés fogott el. Nem gondoltam volna, hogy ilyen lesz. A Margit-híd teljesen le volt zárva és rengeteg ember állt ott és nézte a műsort.

A kép kicsit reálisabbra váltott, amikor véget ért a felhajtás. Elhallt a zene, elmúlt a varázs. Ahogy megmozdult a tömeg látni lehetett a sok szemetet az utcán, üres üvegek, újságok, műanyag.

Mindenki megindult valahova, nagy volt a nyüzsgés. De amint a tömeg nagy része szétoszlott sokan leültek a járdákra. Ők már jócskán ittak előtte meg közben, szóval egy részük bulizott, másik részükből filozófus lett. Egyik üzlet előtt egy húszon éves csajszi ült egy homeless mellett és azt mondta neki: "Neked simán könnyebb, kapsz valami kaját a szemétben, azt megeszed és boldog vagy." No Comment.

És hogy tovább árnyaljam a képet: amikor már épp haza fele sétáltam, egy kötekedő alakra lettem figyelmes, aki ordítozva szidott és cukkolt egy magyar gárdistának tűnő csoportot, ahol nők és gyerekek is voltak. Később elkapták a rendőrök, és mint az elkapott szövegfoszlányokból kiderült, nem ők voltak az elsők, előtte már megütött pár embert, az előbbi csoport csak a többiek segítségére sietett. Volt alkalmam közelebbről is megnézni a randalírozó srácot és azt kell mondjam, hogy se egy túl kidolgozott teste, se óriási termete, se vad arckifejezése nem volt. Csak az látszott rajta, hogy ivott.

A pontot az i-re egy mellettem elhaladó, középkorú összeesküvés elméleteken felnőtt férfi tette fel, aki csak annyit mondott, hogy: "Biztos az egész csak pankráció."

9 comments:

Vali said...

Én is ottvoltam pár barátommal,előttünk is volt egy verekedés. Még jó,hogy fiúkkal voltam,különben igencsak féltem volna. Minket is körülvettek folyton a részegek,a járdán ült pár gyerek,és a szotyihéjat köpködték. Szóval szép volt. :)
(de am. a tűzijáték nekem is tetszett. )
kár,hogy nem találkoztunk :)

lilibárónő said...

Köszönjuk a tegnapi élményt a Godot-ban. Igazán felemelő volt testközelből szemlélni rajztehetségedet, és, való igaz a zsiráfos történeted volt a csúcspont.:)
És, hogy többször elhaladhattunk egymás mellett, a székek között az előadásod előtt...az, azt hiszem hozzám hasonlóan, minden rajongódnak magas élvezeti faktort jelentett volna.:)

besucher said...

Mostmár én is meg kell írjam augusztus 20-ai élményeimet, mert ez így tarthatatlan.

Anonymous said...

Hát Kedves Felméri, nagyon szépeket írnak rólad! Csak azt nem értem, hogy a "magas élvezeti faktor" -nak van köze az orgazmushoz, mert ha igen akkor elég jól csinálod.

Zsók

lilibárónő said...

A magas élvezeti faktort ezesetben akár mentális orgazmusnak is nevezhetjük, aminek a verbalitással kiváltott része sem maradhatott el.:)

Felméri Péter said...

Örvendek Lili, h tetszett az est. Zsók Levi, neked köszi a kiesegítő kérdést :))

Unknown said...

Szia! Még nem írtam, és nem is voltam fellépéseden, de ki szeretnék jutni egyszer:) Remélem egyszer még lejössz Szolnokra, és akkor tuti, hogy eljutokxD
Poénjaid nagyon jók, így tovább:D
nekem te tünsz nagyon olyannak aki ugy igazán megbecsüli a rajongóit, és ezt tisztelem benned:D Na ennyi lettem volna, sok sikert! Várom a SK4.évadot;)

no comment said...

marhára megbecsüli..

Felméri Péter said...

SK 4. évad Október végén, November elején várható, már meg is van a felvételek időpontja, sztem nemsokára a beosztás is meglesz :)