Wednesday, July 30, 2008

A galambok - képes bemutató

Ma növénytani megfigyelést tartottam a teraszról. De mivel egyetlen növényt se sikerült lencsevégre kapni, mert nagyon jól rejtőzködnek a kis szemetek, már 3 óra figyelés után fel akartam adni, ám ekkor figyelmes lettem egy galambra, és eldöntöttem, hogy inkább a galambokat figyelem meg ma. Ezt a galambot figyeltem meg szemmel:

Egyedik ábra. A galamb végigsétál a betonon.

A galambról tudni kell, hogy megeszi a kenyeret, de abból is leginkább a morzsákat szereti, ezért a kenyérevők nagy-családjába sorolom őket, ezen belül pedig a morzsaevők közé. A galambok ügyesen alkalmazkodtak a városi élet viszontagságaihoz, mivel ki tudják választani a szemétből is a kenyérmorzsát.

Kettedik ábra. A galamb mindjárt leér a betonról.

A galambokban néha van GPS is, hogy a tudósok meg tudják állapítani, hogy hova mennek szülni. Ezt nagyon fontos, hogy tudják a tudósok, de nem azért, hogy meg tudják enni a galambok tojásait, hanem hogy megfigyeljék őket.


Harmadik ábra. A galamb bemászik a fa alá, így rejtőzve el a természetes ragadozói elől.

A nap végén nem lehet tudni, hogy mit csinálnak a galambok, mert a sötétben nem látszanak. Tanulmány vége. A holnapi napot már nem fogom a galambok megfigyelésére fordítani.


10 comments:

Anonymous said...

Nagyon fáradt napod lehet, valami csalódás ért Péter?:D

Felméri Péter said...

Igen, majdnem öngyilkos lettem... de aztán mégsem.

jdaniels said...

A novenytani megfigyelesd soran a novenyt ami moge bujt a galamb nem vetted eszre a galambtol ? :)

Felméri Péter said...

Az már utána volt, hogy letettem a növénymegfigyelésről, akkor meg már nem is érdekeltek a növények annyira.

Anonymous said...

A galambok érdekes állatok!
Szerintem érdemes lenne időt fordítani 1 hangya napjára is! Esetleg 1 fa napjára,és növekedésének megfigyelésére.xD

Barbi said...

"..a kenyérevők nagy-családjába sorolom őket, ezen belül pedig a morzsaevők közé.."ez aranyos:) Tipikus Petikés:D( ha lehet ilyet mondani)

Unknown said...

Jó tudni, hogy csak morzsaevő!!! Biztos vagy te ebben? nem hallottad még a repülő patkány elnevezést??? Én rettentően irtózom tőluk, mert iszonyat pofátlanok és képes a fejem mellett 1 centire elrepülni...

Felméri Péter said...

Olyan nincs, hogy "egy" hangya, mert nálam laknak és csak olyan van, hogy száz hangya meg ezer hangya. Most épp őket figyelem.

És Orsi, nem félek a galamboktól. Csak a félősek félnek a galamboktól. Én maximum a sárkányoktól félek. Vagy a mérges kutyáktól.

Teresa said...

Hm... Igaz 1 hangya nincs =/ xD
De 100at egyszerre nehéz megfigyelni xD

Felméri Péter said...

Nekem nem nehéz egyszerre 100 hangyát megfigyelni :D