Saturday, January 16, 2010

A mézes kenyér

Egy egyszerű táplálék, ami nemzedékeket nevelt fel és tett halhatatlanná. Ha azt mondom Kossuth Lajos, te azt mondod mézes kenyér. Ha azt mondom Napóleon, te azt mondod mézes kenyér. Ha azt mondom Jézus, te azt mondod mézes kenyér.

Ezer légyszerű, de valamivel nagyobb és sárga-fekete csíkos kis szálldosó robotka gyűjti be a pollent, amiből a királynő előállítja a mézet, tízezer éves recept alapján, ami anyáról lányára száll. Egy tökéletes mechanizmusnak köszönhetjük hát a mézet. Becsüljük meg. Ja igen, a kenyeret a pékek sütik. Ők nem annyira tökéletesek, de őket is szeretjük valamiért.

A bölcsek azt mondják, hogy aki nem evett mézes kenyeret, az nem élt igazán. Lehet ebben valami.

23 comments:

Anonymous said...

De hiányoztál :D

Kazsa said...

Mézes kenyér?Én nem hallottam róla,de kipróbálom,remélem finom.De ugye ez süti,nem úgy kenyér és rajta mézzel(kipróbálom ,höhöhöhö)?

Anonymous said...

Nagyon ne ijedj meg, de a királynők nem nagyon állítanak elő mézet : )

Anonymous said...

jah igen tudod a királynő azért királynő h a világon semmitse csináljon az egésznapos döglésen kívül :)

a mézes kenyér egyébként rohadt jó találmány. én vajas-mézesen szoktam, próbáljátok ki :)

sys said...

Sziasztok!
Hozzávalók:
6 tojás
2 evőkanál méz
10 evőkanál cukor
12 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
fahéj
mazsola
vágott dió
Elkészítés
A tojást, a cukrot és a mézet habosra keverjük, hozzáadjuk a lisztet, a mazsolát, a diót, a fahéjat és a sütőport, jól kikeverjük, és kivajazott, lisztezett tortaformába tesszük. Tűpróbáig sütjük előmelegített sütőben.

Unknown said...

Hali.Mi ez a recept?Mifelénk a mézeskenyér 1 vagy több szelet kenyér.Vaj és méz.Mint a zsíroskenyér.Csak gyerek kiszerelésben.

sys said...

Nem,ez egy sütirecept.Tudom,gyerkőcként sokat majszoltam én is vajas-mézes kenyeret,de ez süti.Még én sem ettem,és nem is csináltam,de mire való a holnapi nap,ha nem erre? :)
Kellemes estét!

BabetteWhite said...

A mézes kenyeret megsütöm, de előtte elmászok, és megveszem rád a jegyet! Szeretném azt hinni, a nyaggatásomnak köze volt szentendrei látogatásodhoz...szóval ne mondd el az igazat...xD

annuska said...

(méz)édes ez a bejegyzésed :)
és naná, h mézes kenyér RULEZ! imá imá dohom

Tibi said...

Péter, a méz nem pollenből (virágpor) lesz, az két különböző dolog. Ha nem hiszed járj utánna

Felméri Péter said...

Az okos embereket nem lehet átverni még egy ilyen megtévesztő szösszenettel sem. A mézet valóban nem a királynő főzi és valóban nem pollenből készül. Itt van tehát az igazság: A mézet a medve készíti a hátsó lábaival sajtból és a tévhittel ellentétben nem elveszi a méhektől, hanem épp hogy ő tömi a kaptárba. A méhek meg folyton megtámadják mert már elegük van belőle.

Unknown said...

hú dejo, eszembejuttatad, epp gondolkoztam, hogy mit vacsorázzak :D

Veronika said...

Kazsa, naná, hogy finom! :) Próbáld ki! Fogsz egy szelet kenyeret, kensz rá egy adag mézet és voilá, mézes kenyér :)

Anonymous said...

A vajat kihagytad a hozzávalókból. Előbb az jön a kenyérre, aztán a méz. Mifelénk legalábbis így szokás...

T.Reni said...

Ch tököm, nem Anonymus, T.Reni volt az előző hozzászóló...

Veronika said...

Az a vajas-mézes kenyér. Nálunk a sima mézes kenyér az méz + kenyér :) Bár lehet nálunk azért van így, mert kb az egyetlen ember vagyok a környéken, aki nem bírja a vajat semmin és sehogyan megenni :))

sys said...

Na de hol marad Micimackó,és a fatörzsből lopott méz? :)

droID242 said...

**szom!
Egész idáig mézes zsemlét tömködtem az arcomba, mert azt mondták az az igazi!

Átbasztak... :(

nelli said...

van nálam egy filmes laptád.

Kovács - Fábián Csilla said...

..hát, és még én hittem azt, hogy a sült krumpli a minden.. tévedtem. A rántott szelet.. akarom mondani a mézes kenyér az.. :D

andi said...

hmm. tudtam en miert reggelizem szinte naponta mezes kenyeret! pontosabban vajas mezes kenyer! tokeletes! alig varom megint a reggelt! :D

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=cDpJOk0956s

Anonymous said...

A mézeskenyérről jut eszembe:
http://www.youtube.com/watch?v=cDpJOk0956s
Zseniális ez a szám! Peti, szerintem össze kéne haverkodnod ezekkel a srácokkal:D